Centrul tematic gradinita - 21

Centrul tematic gradinita

Centrul tematic este locul unde expunem materiale legate de tema proiectului în aşa fel încât copiii să le poată privi şi mânui, să se poată juca cu ele, să vorbească şi să citească, să li se citească despre ele, să poată adăuga altele noi, produse sau procurate de ei. Acesta poate fi un dulăpior, un raft, o cutie de carton, unde vom expune titlul temei şi materialele legate de acesta.
Procurarea materialelor necesare pentru acest centru tematic se va face în urma studierii cu atenţie a temei de către educatoare. Materialele vor fi aduse, de regulă, de către copii pentru a fi arătate şi pentru a discuta despre ele, pentru a le studia. Adesea, educatoarea va apela la biblioteca publică sau biblioteca şcolii, la un muzeu, la persoane fizice sau la instituţii ale comunităţii pentru procurarea unor materiale interesante, stimulative, în acord cu tema proiectului.
Există multe metode prin care copiii pot învăţa ori exersa concepte sau deprinderi. Printre ele se numără şi folosirea imaginilor şi a altor mijloace vizuale care sprijină şi înlesnesc contactul copilului cu realitatea. De aceea, tot ce se constituie în mediu educaţional activ în sala de grupă (imagistic vorbind) trebuie trecut printr-un filtru sever al specialistului, în acest caz educatoarea. În concluzie, educatoarea va acorda o atenţie deosebită :

 modului în care decorează sala de grupă, urmărind ca fiecare obiect, fiecare imagine să transmită ceva copilului sau să-l pună în situaţia de a cerceta, de a face predicţii în legătură cu o temă de interes. O aglomerare de materiale, fără nici un mesaj legat de interesul de moment al copilului, va crea disconfort şi agitaţie în sufletul lui şi o situaţie conflictualkă în clasă, între copii sau chiar între copii şi educatoare
 dotării bibliotecii şi a altoz zone din clasă cu materiale adecvate vârstei şi obiectivelor propuse. Cărţile, ziarele, revistele, jocurile cu imagini şi imaginile pe care copiii le vor găsi aici îi vor ajuta să descopere diferenţele de detaliu dintre anumite obiecte şi să selecteze caracteristicile acestora. Acest lucru le va stimula comunicarea orală şi le va deschide calea spre diferenţierile pe care le vor face mai târziu între litere şi cuvinte.
 caracteristicilor estetice şi metodice ale mijloacelor vizuale expuse sau prezentate copiilor. Acestea vor avea o dimensiune adecvată momentului şi obiectivului propus; culorile, forma şi realizarea artistică se vor armoniza, oferind copilului încântarea pe care o provoacă orice lucru despre care se poate spune că este frumos. Frumosul modelează sufletul şi mintea copilului, îi dă linişte interioară de care are nevoie pentru a evolua.
 regulile de folosire a materialelor puse la dispoziţia copiilor în zonele sau colţurile clasei, îndeosebi a cărţilor, jocurilor, imaginilor pe care aceştia le mânuiesc mai des. Respectul pentru carte, pentru munca altora este o formă a respectului de sine.

!!!Daca imaginile se vor salva in calculatorul tau in dimensiuni mai mici, copiaza poza intr-o pagina de word si mareste-o dupa format A4 sau cum doresti! 
Imagini pentru Paste




Centrul tematic Bine te-am gasit gradinita mea

Daca doriti imagini de colorat cu frunze de toamna gasiti aici ! (clik pe cuvantul aici)
Centrul tematic Eu si familia mea
Imagini pentru tema "Eu si familia mea" gasiti aici !
Centrul tematic Fructe de toamna

Centrul tematic Legume de toamna

Centrul tematic Flori de toamna
Daca doriti imagini de colorat cu crizanteme gasiti aici ! (clik pe cuvantul "aici")

Centrul tematic Universul

Alte imagini folositoare despre "Univers" gasiti aici !  (clik pe cuvantul "aici")

1 Decembrie


Imagini de colorat cu tema "1 Decembrie" gasiti aici !

Mos Nicolae

Imagini de colorat pentru "Mos Nicolae" gasiti aici !
Centrul tematic Iata vin colindatorii!
Imagini de colorat cu aceasta tema - Colindatorii - gasiti aici !

2 comentarii:

cercetare, pasiune = calculator spunea...

Felicitari si multumim de imagini !

Anonim spunea...

MULTUMIM!

Trimiteți un comentariu