8 MARTIE - SERBARE pentru mamici

1 / 2 / 3 / 4 / 5



8 MARTIE- ZIUA MAMEI…

Grup de copii:
            Cu-o bonetă prinsa-n creştet noi am răsărit
            Buna dimineaţa, lume!
            Bine te-am găsit!
            Solul primăverii, iată, noi ţi l-am adus,
            1 Martie, tuturora, spune ce-ai de spus.

1 Martie: V-am adus o mulţime de mărţişoare cu talc!
Copiii: Ce bine! Ce bine!

( 1 Martie le împarte mărţişoare în plicuri. Se leaga un dialog între copii.)

Copil 1: Arătaţi-mi şi mie, voi ce-aţi primit?
Copil 2: Cum ma ştie gospodină
               1 Martie cam poznaş,
              Mi-a adus cu-n şnur legate, măturica şi-un făraş,
              Iar alături plicul ăsta
              Scris frumos cu dialog:
-          Fă-ţi un pic de curăţenie, dacă poţi,
Şi-n catalog:
              Aşadar, m-apuc de treabă chiar acum în faţa voastră
              Măturând din dreptul meu,
              Orişicare notă proastă.

Copil 3: Mie-mi dete o trompetă
              Fără seamăn de lucioasă,
              Ca să am în ce să suflu
               Şi să nu mai suflu-n clasă.

Copil 4: Fiindcă-s curajos ca-n basme
              Cât mă vedeţi de mititel
               1 Martie mi-a dat zmeul
               Să mă pot lupta cu el.

Copil 5: Mir, mărţişor, o scară
             1 Martie mi-a adus
             Pentru ca la-nvăţătură
             Să mă pot urca mai sus.

Copil 6: Numai eu primii doar şnurul
              Cu alb şi roşu-mpletit bine,
              Să am cu ce să leg ,în clasă,
              Toată atenţia de mine!

1 Martie: Pentru-aşa o comportare,
               Fără să greşesc o iotă,
               Mărţişor din partea mea,
               Vă dau cea mai mare notă.

Copil 7: 1 Martie, dă-mi, te rog, şi mie un mărţişor.

1 Martie: Pentru cine?

Copil 7: Ghici?
              Basme minunate cine povesteşte?
              Jucării frumoese cine dăruieşte?
              De se-ntâmplă-odată să fim supăraţi,
               Cine ne sărută ochii-nlăcrimaţi?
               Cine ziua-ntreagă pentru noi munceşte.
               Cine ne-ngrijeşte, creşte şi iubeşte?
                Să vedem, ştii?

1 Martie: Cum să nu-mi dau seama,
                 Sigur este mama!

Copil 7: Bravo! Ai ghicit! Ia să vedem , ce mărţişor îmi dai pentru ea?

1 Martie: Prinşi cu şnurul de mătase,
                Ca şi voi de mititei,
                Le dau mamelor, la toate,
                Un buchet de ghiocei.    
 ( copiii dăruiesc mamelor buchete de ghiocei în timpul cântecului)



*      Vino cântec de departe
Vine ziua de 8 Martie
Din perfum şi flori de fragi
Ziua mamei mele dragi.

*      Mamă dragă, mamă bună,
Azi, cănd este ziua ta,
Uite, ţi-am făcut un cântec,
Ce cu drag ţi-l voi cânta.

Cântecul nu este mare,
Dar prin el vreau să-ţi vorbesc,
Ca să-ţi spun, mămică dregă,
Cât de mult eu te iubesc.

                                    POEZII  PENTRU 8 MARTIE

Buchetul mamei

Eu măicuţei i-am cules,
Violeta, albăstreaua
Şi mai alb, mai alb ca neaua,
Ghiocelul clătinându-şi lin cercelul.

În buchet, nu am uitat
Să îi pun neapărat
Sănătatea într-o floare,
Bucurii şi strop de soare,
Fericirea fir cu fir
      Şi în panglica legată,
      Toată dragostea curată.

                  De ziua mamei

Abia s-arată pâlcuri de cocori…
Nici n-a-nflorit grădina noastră încă
Doar ghioceii albi de sub ninsori,
I-am adunat cu dragoste adâncă.

                  Să ţi-I aduc în dar de ziua ta
                  Neînsemnat buchetul meu e poate,
                  Da-ntrânsul vei citi iubirea mea,
                  Şi gândurile cele mai curate.


                  Mamei

De dragul tău, pământul,
De ghiocei e plin
Şi vin cocori din zare,
Şi cerul e senin.

Şi-ntâiul fir de iarbă
A răsărit în prag,
Şi-nmugureşte pomul
Să-ţi fie ţie drag.

Învaţă-mă ce-I bine,
Fereşte-mă de rău,
Iar eu voi creşte vrednic
Şi bun de dragul tău.

                  De ziua ta!

Măicuţa mea,
De ziua ta,
Mă scol din zori
Şi fericită,
Îţi dărui flori şi un sărut
Cu inima întreagă
Şi îţi doresc : Mulţi ani !
Măicuţă dragă!

                  8 Martie

S-au aprins în noapte stele,
 Ce aproape sunt de ele!
Numai să întind o mână
Şi-una-n palmă o să-mi rămână.
                  Mamă, vrei , de ziua ta,
                        Să-ţi aduc în dar o stea ?

                 
                  Bunica

Bunico, în ochii tăi senini,
De unde ard adânci lumini?
Şi părul tău de ce-I aşa
Curat ca fulgii albi de nea?
De ce când umblii te apleci ?
Să vezi cum calci, pe unde treci?
Bunică dragă, cât aş vrea
Să fii tu nepoţica mea!
Poveşti să-ţi spun, să-ţi dau mâncare,
Să simţi cât te iubesc de tare!

                  Mamei mele

De-ar fi-n lume doar o floare
Ca s-o aflu aş umbla…
Doar o stea strălucitoare,
Ar primi-o mama mea.

Doar o pasăre să cânte,
Graiul ei l-aş învăţa…
Cântul fără de cuvinte
Mamei I l-aş da!


                  De ziua mamei

În dimineaţa sărbătorii
Cuvinte noi voiam s-adun
Cu bucurie dragă mamă
În versul meu să ţi le spun.

Dar de emoţie prea multă
Şi eu şi ele ne-am pierdut,
Îmi amintesc doar că Maicuţă
Era să fie la-nceput.

Acum, că vorbele sunt duse
Nu-ţi pară chiar atât de rău,
Îngăduie-mi îmbrăţişarea,
Să mă lipesc precum o floare,
O floare
La reverul tău…


                  Sărbătoarea …

Mamă azi e sărbătoarea dulcelui tău nume,
     Ce-aş putea să-ţi dau eu oare mai frumos pe lume?
Ce-aş putea să-ţi dau eu oare
Mama mea iubită
În această sărbătoare
Din adânc simţită?
            Pentru –această sărbătoare
Iată, mamă dragă,
Un sărut curat şi-o floare
Cu iubirea-ntreagă.


            Exemplul mamei

Cuvântu-I cald şi diafan
Mă mângâie ca o lumină
Mama e pură şi senină
Mi-e tot mai dragă, an de an.


O simt aproape-n orice clipă
Mă ocroteşte de ce-I rău,
Ca pe-al său pui o rândunică
Mă-ndeamnă să nu-mi fie frică.

E harnică, fără odihnă,
Din zori în seară fără tihnă,
Exemplu-n muncă, o urmey,
Iar vorba bună-mi este crez.


                        Ce bucurie!

Ce bucurie urcă-n flori
Când soarele răsare
Când după ploaie, după nori,
Lumina creşte-n zare.

Ce bucurie voi simţi
Şi eu în prag de seară
Când, după absenţa ta de-o yi,
Vii, mamă, acasă iară.

De-aceea te iubesc nespus
Şi-ascult cu drag de tine
Şi mă rog Domnului de sus
Mereu să fii cu mine.


                        Mama mea

Mamă, tu m-ai născut,
Mi-ai adus tot ce am,
Viaţă mi-ai dăruit,
Tu eşti trunchi eu sunt ram.

Mama mea, te iubesc
Şi în inimă am
Chipul tău luminos,
La durere balsam.

Mama mea, n-am să uit
Sfatul tău, vorba ta!
Orişiunde, prin timp –
Tu rămâi, mama mea.

     

                                                            CÂNTECE
De ziua mamei

Astăzi este ziua mamei
Zi frumoasă ca şi ea
Toate florile din lume
Ţi le-aş da măicuţa mea.      Bis

Grijulie şi duioasă
Nu mă laşi să simt ce-I greu
Şi zâmbind mereu voioasă
Eşti tot timpu-n jurul meu.     Bis


Tu mă-nveţi măicuţă cumpă
Munca să îmi fie dragă
Şi-ale tale sfaturi bune
Să le ţin o viaţă-ntreagă.     Bis


Vreau ca ziua ta să fie
Zi senină şi-nsorită
Şi-aş mai vrea iubită mamă
S-ai o viaţă fericită.                 Bis


                        Dragă-mi eşti mămico!

Am cules cu bucurie
Busuioc şi iasomie
Stânjenei şi albăstrele
Să le dau maicuţei mele.

                                    Refren: Dragă-mi eşti mămico
 Dragă-ţi sunt şi eu
Şi-ţi închin mereu
Orice gând al meu
Draga mea mămică
Să cresc mare-aş vrea
Pentru fericirea ta!

Nota 10, nota 9
Le culeg pe amândouă
Ca pe nişte floricele
Să le dau măicuţei mele.
                                                R: …………
Dac-aş fi un pic mai mare
Aş culege flori din soare
Şi din lună aş lua mărgele
Să le dau măicuţei mele.
                                                R: ……………..


                        De ziua ta, mămico!

Am vrut să-ţi culeg o floare
Un mic ghiocel frumos
Dar cine nu ştie oare
Că nu ţi-ar fi de folos.

                                    Refren: De ziua ta , mămico
                                                 În dar ţi-am adus inima
                                                 Şi crede-mă mămico
                                                 Un dar mai frumos nu se putea.

Am vrut să-ţi culeg din soare
O rază să-ţi prind în păr
Dar tu străluceşti mai tare
De dragoste şi dor.
                                    R: ………

Am vrut să-ţi culeg steluţe
Să-ţi fac un modest colier
Dar cine nu ştie oare
Că-n zori steluţele pier.
                                                R: ………..


                                   

                                    Soarele de dimineaţă

1. Soarele de dimineaţă                                   2. Te-am visat măicuţă scumpă
    Luminează chipul tău                                      Cum pe braţe mă ţineai
    Şi-ţi doresc măicuţă dragă                               Şi cu ochii plini de lacrimi
    Fericire-n drumul tău.                                      Tot mereu mă sărutai.


 
                                Refren: Lângă tine!
                                             Lângă tine, mama mea
                                             Stau mereu alăturea
                                             Lângă tine fericirea mi-o găsesc.        Bis 
                 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu