10 JOCURI pentru dezvoltarea fizica a copiilor cu varste intre 2 si 3 ani

1 / 2 /
DEZVOLTAREA   FIZICA
2 - 3 ani
1  PLIMBA CATELUSUL

Cum ne jucam? Se lucreaza cu 2-3 copii.
Copiii impreuna cu adultul / educatoarea stau pe covor. Langa ei sunt catelusi jucarie. Intr-un colt al incaperii se afla casuta catelusilor si mama lor. Copiii sunt indemnati sa duca in casuta toate jucariile.
" Copii, am sa va arat cum sa ne jucam. Eu iau un catelus, merg sa caut casa lui, am vazut-o si alerg spre ea. Catelusii se bucura si latra: ham, ham, ham... Las catelusul si vin sa iau altul. Haideti sa ducem impreuna catelusii la mama lor! "
Pe tot parcursul jocului, adultul transmite verbal schimbarile: mergem, alergam si ii indeamna pe copii sa foloseasca onomatopee: ham, ham. Jocul se continua pana pana cand toti catelusii sunt dusi la casuta lor. 
Adultul si copiii se aseaza pe covor pentru a se odihni si aplauda strigand bravo!

2   CAUTAM MORCOVI PENTRU IEPURASI

Cum ne jucam? Se lucreaza cu 2-3 copii.
Copiii impreuna cu adultul stau intr-un colt al incaperii. Pe rand, cate un copil va cauta morcovi pentru iepurasi in timp ce ceilalti topaie, aplauda si striga tup-tup.
" Sa va arat cum ne jucam. Pe rand unul dintre noi va fi mama iepuroaica. Intai voi fi eu si pentru asta imi pun cordeluta cu urechi de iepuroaica. Voua va este foame, topaiti si strigati tup-tup. Eu merg sa gasesc morcovi. I-am gasit. Voi ma aplaudati. Imping cosuletul cu morcovi pana la voi, apoi plecam cu totii in alta parte a gradinii. O sa pun orechile de iepuras pe capul altui copil care va pleca sa caute morcovi si sa impinga cosuletul pana la noi. "
Jocul continua pana cand toti copiii vor fi in rolul iepuroaicei. Pe tot parcursul jocului, adultul va topai, va striga tup-tup, va aplauda si ii va indemna pe copii sa faca la fel. La sfarsitul jocului se  aseaza toti pe covor, iau cate un morcov, il mananca si spun ce gust are.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu